Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Uścisk dłoni wykonawcy z zleceniodawcą, zwiastujący udaną współpracę.

Trendy e-commerce na 2021 rok

Trendy e-commerce na 2021 rok

author box img

Piotr Mroczek

Zaktualizowano: 2 marca 2021 02.03.2021 Czas lektury: 3min
  • Więcej poradników o reklamie internetowej

Ponad 6105 Specjalistów od Kampanii Reklamowych blisko Ciebie

Pandemia znacząco wpłynęła na większość branż na całym świecie, w tym handel elektroniczny. Liczba i oczekiwania kupujących często przerastały możliwości sklepów internetowych. Dużym utrudnieniem były także lockdowny utrudniające przepływ towarów między państwami. Jednak warto ten burzliwy czas potraktować jako doświadczenie i wyciągnąć z niego wnioski. Na podstawie ubiegłorocznej sytuacji można rozważać, jakie trendy będą kształtować branżę e-commerce w nowym roku.

Trendy e-commerce

Wzrost udziału płatności elektronicznej

Płatność za pobraniem przez długie lata cieszyła się największym powodzeniem. Najczęściej wynikało to z przyzwyczajenia oraz z poczucia bezpieczeństwa. Jednak w okresie pandemii wiele sklepów online zrezygnowało z takiej opcji. Dzięki temu duża część kupujących miała okazję, aby przekonać się, że transakcje elektronicznie również mogą być bezpieczne, szybkie, a także bardzo wygodne.

W ubiegłym roku zarówno szybkie płatności, jak i karty płatnicze oraz BLIK dużo zyskały na popularności. Można przypuszczać, że w 2021 roku klienci będą jeszcze chętniej z nich korzystać. Zapewne duża część osób już nie powróci do płatności za pobraniem.

Cyfryzacja

Ubiegły rok był dla wielu firm zdecydowanie trudny pod względem logistycznym. Nagły wzrost liczby zamówień powodował znaczne wydłużenie czasu realizacji. Największe problemy miały miejsce jeszcze w magazynach wysyłkowych.

Pandemia pokazała, jak istotne jest wykorzystywanie nowoczesnych systemów informatycznych, dzięki którym można efektywnie zarządzać realizacją zamówień. W 2021 roku firmy z pewnością będą szukać rozwiązań, które pomogą im usprawnić procesy logistyczne.

Obsługa klienta poprzez wiele kanałów

Podczas pandemii sklepy online odnotowywały rekordy zamówień. Wydłużony czas oczekiwania oraz zaistniałe w realizacji błędy spowodowały, że duża część klientów potrzebowała pilnego kontaktu w celu rozwiązania problemów.

Można przewidywać, że w nowym roku firmy będą korzystać z jeszcze większej liczby kanałów komunikacji. Na popularności zyska zapewne chat oraz obsługa poprzez Messengera. Wymaga tego wzmożony ruch w e-commerce, a także rosnące oczekiwania klientów.

Optymalizacja stron pod kątem urządzeń mobilnych

Zakupy online cieszą się coraz większą popularnością. Nie tylko bezpieczeństwo, ale także szybkość i wygoda sprawiają, że kupowanie bez wychodzenia z domu to trend, który z pewnością będzie przez cały czas utrzymywał się na wysokim poziomie. Jeszcze wygodniejszą metodą są zakupy poprzez smartfona, którego można używać praktycznie w każdym miejscu.

W 2021 roku firmy będą w większym stopniu zachęcać użytkowników urządzeń mobilnych do skorzystania z ich oferty. W tym celu muszą wykluczyć zbyt małe elementy klikalne, duże i agresywne reklamy czy niewygodną nawigację. Warto też pamiętać o szybkim wczytywaniu się strony, co ma szczególne znaczenie dla osób korzystających z telefonów komórkowych.

Rozwój interfejsów głosowych

W e-commerce interfejsy głosowe już teraz są wykorzystywane do szukania produktów czy otrzymywania dostosowanych porad. Można przypuszczać, że za jakiś czas powszechne stanie się przeprowadzanie za pomocą głosu całego procesu zakupowego. W tym celu interfejsy głosowe muszą jak najlepiej rozumieć nasz naturalny język. Zapamiętywanie tego, co już zostało powiedziane w rozmowie oraz czynności, jakie wykonał klient, powinno stanowić bazę dla dialogu opartego na intuicji i zrozumieniu.

Dodano: 2 marca 2021 Zaktualizowano: 2 marca 2021

Jak oceniasz ten poradnik?

Dziękujemy za Twoją opinię!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści

Co moglibyśmy poprawić lub dodać?
Jak działa Oferteo?
Odpowiedz na kilka pytań

Powiedz nam czego potrzebujesz, abyśmy dostarczyli Ci właściwe oferty

Otrzymaj oferty

Poznaj dopasowane oferty specjalistów z Twojej okolicy

Wybierz najlepszą

Porównaj oferty i zadawaj pytania, bezpłatnie i niezobowiązująco