Trendy e-commerce na 2021 rok
Pandemia znacząco wpłynęła na większość branż na całym świecie, w tym handel elektroniczny. Liczba i oczekiwania kupujących często przerastały możliwości sklepów internetowych. Dużym utrudnieniem były także lockdowny utrudniające przepływ towarów między państwami. Jednak warto ten burzliwy czas potraktować jako doświadczenie i wyciągnąć z niego wnioski. Na podstawie ubiegłorocznej sytuacji można rozważać, jakie trendy będą kształtować branżę e-commerce w nowym roku.
Wzrost udziału płatności elektronicznej
Płatność za pobraniem przez długie lata cieszyła się największym powodzeniem. Najczęściej wynikało to z przyzwyczajenia oraz z poczucia bezpieczeństwa. Jednak w okresie pandemii wiele sklepów online zrezygnowało z takiej opcji. Dzięki temu duża część kupujących miała okazję, aby przekonać się, że transakcje elektronicznie również mogą być bezpieczne, szybkie, a także bardzo wygodne.
W ubiegłym roku zarówno szybkie płatności, jak i karty płatnicze oraz BLIK dużo zyskały na popularności. Można przypuszczać, że w 2021 roku klienci będą jeszcze chętniej z nich korzystać. Zapewne duża część osób już nie powróci do płatności za pobraniem.
Cyfryzacja
Ubiegły rok był dla wielu firm zdecydowanie trudny pod względem logistycznym. Nagły wzrost liczby zamówień powodował znaczne wydłużenie czasu realizacji. Największe problemy miały miejsce jeszcze w magazynach wysyłkowych.
Pandemia pokazała, jak istotne jest wykorzystywanie nowoczesnych systemów informatycznych, dzięki którym można efektywnie zarządzać realizacją zamówień. W 2021 roku firmy z pewnością będą szukać rozwiązań, które pomogą im usprawnić procesy logistyczne.
Obsługa klienta poprzez wiele kanałów
Podczas pandemii sklepy online odnotowywały rekordy zamówień. Wydłużony czas oczekiwania oraz zaistniałe w realizacji błędy spowodowały, że duża część klientów potrzebowała pilnego kontaktu w celu rozwiązania problemów.
Można przewidywać, że w nowym roku firmy będą korzystać z jeszcze większej liczby kanałów komunikacji. Na popularności zyska zapewne chat oraz obsługa poprzez Messengera. Wymaga tego wzmożony ruch w e-commerce, a także rosnące oczekiwania klientów.
Optymalizacja stron pod kątem urządzeń mobilnych
Zakupy online cieszą się coraz większą popularnością. Nie tylko bezpieczeństwo, ale także szybkość i wygoda sprawiają, że kupowanie bez wychodzenia z domu to trend, który z pewnością będzie przez cały czas utrzymywał się na wysokim poziomie. Jeszcze wygodniejszą metodą są zakupy poprzez smartfona, którego można używać praktycznie w każdym miejscu.
W 2021 roku firmy będą w większym stopniu zachęcać użytkowników urządzeń mobilnych do skorzystania z ich oferty. W tym celu muszą wykluczyć zbyt małe elementy klikalne, duże i agresywne reklamy czy niewygodną nawigację. Warto też pamiętać o szybkim wczytywaniu się strony, co ma szczególne znaczenie dla osób korzystających z telefonów komórkowych.
Rozwój interfejsów głosowych
W e-commerce interfejsy głosowe już teraz są wykorzystywane do szukania produktów czy otrzymywania dostosowanych porad. Można przypuszczać, że za jakiś czas powszechne stanie się przeprowadzanie za pomocą głosu całego procesu zakupowego. W tym celu interfejsy głosowe muszą jak najlepiej rozumieć nasz naturalny język. Zapamiętywanie tego, co już zostało powiedziane w rozmowie oraz czynności, jakie wykonał klient, powinno stanowić bazę dla dialogu opartego na intuicji i zrozumieniu.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o reklamie internetowej
Marketing internetowy jest szczególnym rodzajem marketingu, czyli działań ukierunkowanych na wsparcie sprzedaży produktów i usług przy wykorzystaniu różnorodnych metod i technik działania. Domena działania marketingu internetowego jest jednak nieco szersza, a zakres zainteresowania obejmuje również kreowanie wizerunku firmy w Internecie.
08.09.2022Firmy, które świadczą usługi w różnych branżach, powinny wziąć pod uwagę działanie na Oferteo. Portal ten łączy osoby, które szukają Wykonawcy jakiejś usługi ze specjalistami, którzy ją wykonują. Jest tu zarejestrowanych ponad 530 tys. firm. Miesięcznie trafia tu prawie 200 tys. zleceń. Tym samym Oferteo jest największą w Polsce internetową platformą dla rynku usług, osiągając w nim ponad 60-procentowy udział. Dlaczego jeszcze warto działać na Oferteo? Sprawdź!
26.08.2022Sprzedaż, ruch na stronie, generowanie leadów – nie od dziś wiemy, że na wyniki osiągane w tym zakresie wpływa wiele czynników. Ale czy ktokolwiek wpadłby na to, że jednym z nich jest… pogoda? A jej znaczenie wcale nie jest marginalne.
08.06.2022Oferteo.pl to największy w Polsce serwis łączący firmy świadczące przeróżne usługi z potencjalnymi klientami. Na platformie działa ponad 500 tysięcy firm. 17 maja 2022 roku poznaliśmy laureatów corocznego plebiscytu Najlepsi, organizowanego przez nasz serwis. Wybrane firmy zostały odznaczone specjalnym emblematem „Najlepsi 2022”. Na jakiej zasadzie wyłaniano te firmy i dlaczego warto być aktywnym na Oferteo?
26.08.2022